כיצד למנוע התקררויות עפ' איורוודה?

מאת לילך שפי
מטפלת בכירה במהרישי איור וודה
טל 0544942806

https://www.facebook.com/mayurveda

איור וודה טוענת שהתקררות יכולה להתפתח בקלות כשאנו צורכים יותר מידי מזונות מתוקים, חמוצים או מלוחים. בנוסף לכך מאכלים קרים ושומניים מגבירים את הקאפה (יסוד האדמה) בגוף ויש להם נטייה להגביר את הליחה בגוף ולחסום כך את המעברים בסינוסים. כשהליחה גדלה והסינוסים סתומים יש סיכוי רב יותר להתקררות ולזיהום בדרכי הנשימה.
כדי למנוע התקררות ובעיות בסינוסים חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת ולהפחית מאכלים שגורמים לגודש. ההמלצות לתזונה משתנות מאדם לאדם בהתאם לסוג הגופני שלו אולם יחד עם זאת כשאנו מתחילים להרגיש מקוררים כדאי להימנע ממאכלים מתוקים ובעיקר כאלו שכוללים סוכר לבן וכמו כן להפחית אוכל שומני ומלוח כמו לדוגמה צ'יפס. יש להעדיף מאכלים שמפחיתים את הליחה בגוף כמו: מרקים ונוזלים חמים אחרים, דגנים מלאים, ירקות מאודים או מוקפצים בקלות ומאכלים יותר יבשים שבדרך כלל מתאפיינים בטעמים מרים, חריפים או מצמתים. יש להימנע ממוצרי חלב, מאכלים מטוגנים או שמנוניים, עוגות וממתקים אחרים. בנוסף לכך כשאנו מרגישים התחלה של התקררות יש להקפיד למשך מספר ימים על תזונה יותר קלה ולהימנע מאכילה מופרזת.
דרך מצוינת נוספת לשמירה על מערכת נשימה בריאה היא להשתמש בשמן אתרי ווינטרגרין או אקליפטוס. יש להוסיף 3 טיפות שמן אתרי לקערה עם מים חמים, לכסות את העיניים, לכרוך מגבת גדולה מסביב לראש ולשאוף עמוקות את האדים. יש לחזור על הפעולה לפי מידת הצורך. ניתן גם לשאוף מהשמן ישירות דרך האף מהבקבוק או לטפטף 4 טיפות מהשמן האתרי על נייר טישו ולהריח.