בית שמונה-מריטיו באווה בית המוות

הבית השמיני מייצג: .

הבית השמיני נחשב לדוסטנה (בית מרע). הוא גרוע יותר מבית שש ומאט יותר טוב מבית 12. כוכבים המצויים בבית זה ובתים הנשלטים על ידי אותם כוכבים יסבלו. בית זה קשור לבעיות אינטנסיביות שאינם משתפרות בדרך כלל עם הזמן.

בית שמונה מייצג מוות ושולט בסיבה ובדרך בה המוות מגיע, אולם בנוסף לכך הוא קשור גם לחיים ארוכים. השפעות חיוביות על הבית יבטיחו לאדם חיים ארוכים ואילו השפעות שליליות יקצרו את חייו.

בית זה מציין את מצבו הכספי של בן הזוג (מאחר והוא הבית השני מהבית השביעי המציין בן זוג) ולכן הוא קשור גם לבעיות בנישואים העשויות להופיע עקב עניינים כספיים של בני הזוג. בהקשר זה הוא גם מצביע על דמי מזונות המשולמים לאחר הגרושים. כאשר זוג מתגרש ובמפת הגבר הבית השמיני מקבל השפעות שליליות הוא יאולץ לשלם דמי מזונות מעבר ליכולתו הפיננסית.

כמה מהאינדיקציות של בית שמונה דומות לאילו של בית שש (כמו מחלות ואויבים) ובית שבע (כמו מוות ומשפטים) אולם הבית השמיני מצביע על בעיות חריפות יותר שממשיכות להשפיע על האדם לאורך זמן.

מבחינה פיזיולוגית הבית השמיני קשור לאיברי המין החיצוניים ולאברי ההפרשה (כולל המעי הגס).

יותר מכל בית אחר, בית זה קשור להתנסויות רוחניות ולידע אזוטרי. הוא מייצג טרנספורמציות הן בתחום החיים (מחיים למוות) והן בתחום התודעה (יכולת להפעיל את התודעה ממצב של מדיטציה).

שבתאי (כמציין מוות, אריכות חיים ויוגה) הוא הקרקה לבית שמונה.